maandag 27 april 2009

Mijn eerste 'homemade' jurkje!






Nou aangezien mijn mama altijd zo crea bea is, besloot ik zondag ochtend dat ik een jurkje wou gaan maken..
en het liefst die 's avonds al aan wou..
Daar had ik me toch 'even' iets anders bij voorgesteld,
patroon tekenen ging prima, en ook heeeul snel!
toen op de stof, dat werd al wat lastiger maar was nog te doen..
Het knippen ging me prima af, die termen snapte ik ook nog '' aan de stofvouw ''
Vervolgens moest ik zelf maar 'even' de naaibeschrijving lezen, en dan kijken waar ik moest beginnen...
voorhalsbeleg, patroonlijn, middenvoornaad... hmmm het was toch niet zo makkelijk als ik dacht!
Gelukkig was mijn mama daar, en kon me helpen!
Zondag even bezig, maandag wat langer bezig.. MAAR..... HIJ IS KLAAR!

mijn eerste zelfgemaakte jurkje, en ik ben er trots op!
(mama natuurlijk ook)

p.s mama heeft het zoom erin gestikt met de tweeling naald, dat durfde ik niet aan..
maar verder heb ik het zelf gedaan hoor!

de foto's zijn een beetje donker, maar we wilden het toch graag even laten zien.
het patroon komt uit de knip mode van mei, jurkje nummer 3.
liefs,
Femke

4 opmerkingen:

Sandra zei

Hartstikke knap van je, zo'n supermooie jurk en hij zit je als gegoten. Mooie stof ook. Ik hoop dat je de smaak nu te pakken hebt en meer mooie dingen gaat maken en showen!

Groetjes, Sandra

Willie zei

superknap Femke!!! ik hoop dat mijn dochter later ook zo creatief blijkt te zijn...je hebt echt talent!

Nicole Claudia zei

Nou, hij is heel goed gelukt! Staat je super en een mooi stofje. Het resultaat mag er zeker weten wezen! Binnenkort nog een mooie foto van een nieuwe creatie......?

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Prachtig gedaan, veel naaiplezier. Het staat je trouwens erg mooi@