donderdag 27 augustus 2009

Bolero shirt uit de bijlage knip Maart, en rokje uit de Ottobre


Dit setje heb ik al heel veel plezier van gehad, ik vind dat het nu niet zo mooi op de foto staat, daar had ik even beter op moeten letten, het shirtje zit een beetje scheef aan de onderkant.
Ik graag er ook een hempje onder wat niet helemaal recht zit.


Het was wel even een puzzel om het shirt in elkaar te krijgen, maar als je het weet is het een makkelijk shirtje om te maken, wel vind ik dat het patroon smal uitvalt, ik maak altijd maat 38 uit de knip, en dat is ook meestal goed, maar in taille had het misschien iets wijder gemogen, er zitten nu ook wat vakantie kilo's aan hoor, hi hi hi. (en ik ben een pietlut)

Ik draag nooit geel, maar deze tricot stond mooi bij de stof van het rokje, en ik hoor steeds dat geel mij goed staat, dus ja ................................


Het rokje komt uit een Ottobre van 2008 herfst/winter, een makkelijk modelletje, met bovenpasje , ik het het rokje met dunne tricot gevoerd.


Groetjes van Nellie

2 opmerkingen:

Christel zei

Hoi Nellie,

misschien een vraag maar hoe naai jij tricot? Op een lock machine? Of kan dat ook met een speciaal voetje op een gewone naaimachine? Heb namelijk gisteren wat afgeprijste rokjes en jurkjes voor mijn dochter gekocht. Van tricot :) en ik dien nog wel wat verstelwerk qua maat/mouwen te doen.

Nellie zei

Hoi Christel,

Ik naai alle naden vaak met de locker, en de zomen met de tweeling naald. maar helaas bij dit shirt lukte dat niet, en heb ik eeb tricot stiksteek gebruikt,
waarom het niet lukte is mij en raadsel, ik denk dat het aan het garen lag.

groetjes van Nellie