zondag 4 oktober 2009

Mijn jas schiet al mooi op.


Dit is de jas waar ik me bezig ben, het patron komt uit de FIMI van vorig winter, er hoorde een mega grote capuchon op, maar bij nader inzien stond dit mij niet, ik vond het ook erg propperig in de hals, had het gewoon een beetje benauwd ervan, dus uit de capucon deze kraag geknipt.
Nu twijfel ik nog over de knopen, zelf vind ik ze er wel mooi op staan, maar wel een beetje groot.
Ik heb deze knopen al jaren in huis, en heb er ook maar 6 van, ik vind 4 op het voorpand ook voldoende, omdat ze best wel groot zijn.
Nu ben ik denk ik wel al een uur aan het puzzelen, hoe ik de mouwen, en voering mouwen, in 1 keer kan stikken.
Dit moet toch kunnen, heeft iemand van jullie de gouden tip???,
de onderkant van de panden is nog open
In de jassen die ik gemaakt heb, zette ik de voering altijd met de hand tegen de zoom van buiten mouw.
Groetjes Nellie

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik pers de zoom even in de mouw en spelt de voering op de goede plaats.
Dan ga ik naar de binnenzijde(stuk naad openlaten)en stik allebei de delen. Dan rechts trekken, zorgen dat alles netjes zit, en ik stik dan even in de lengte over de naden.(zoom breedte)Meestal zitten ze dan vast genoeg.
Ik hoop dat je er een beetje van begrijpt!!

Groetjes Thea